Wat doen we

Ruim 30 jaar ervaring in organisatieontwikkeling.

Waar helpt Business Unlocked bij?

 

 

 

 

 

 

 

Verantwoord omgaan met klantdata

 

 

 

Verbinding met de mens achter de klant, dat is waar het om gaat. Juist in de digitale wereld. Vertrouwen is de basis waarop een band ontstaat. Verantwoord omgaan met informatie van en over de (potentiële) klant is volgens Business Unlocked daarom een belangrijke succesfactor voor elke organisatie. Minstens zo belangrijk zelfs, als het hebben van een goed product en een goed proces. Mijn overtuiging is dat transparante bedrijven koplopers zijn. Transparante bedrijven: dat zijn bedrijven die klantinformatie behandelen alsof het hun eigen informatie is. Die eerlijk zijn over het wat, waarvoor en tot hoe lang. Die het zogenaamde ‘digitale stalking’ vermijden, en er alles aan doen om misbruik en ‘lekken’ van informatie te voorkomen. Die bedrijven lopen voorop, omdat ze bouwen aan een vertrouwensband met de klant. Omdat ze beseffen dat bedrijfsreputatie het uiteindelijk wint. Die bedrijven zien de AVG/GDPR als een kans en niet als een obstakel,

 

 

 

Producten/diensten en klanten

 

 

 

Business Unlocked staat voor eerlijk en transparant. Dat geldt ook voor de producten of diensten die jouw bedrijf aanbiedt. Dat is immers wat een bedrijf en een klant bij elkaar brengt. Is dat nog steeds helder en spreekt het aan? Is het duidelijk wat het de klant oplevert? Beleving is essentieel: sluit dat nog aan op wat de organisatie te bieden heeft, en op degene voor wie het product of de service bedoeld is? En dan kijken we niet alleen naar het product zelf, maar juist ook naar het gevoel en de aantrekkingskracht. De verkoop zo goed mogelijk maken, daar helpt Business Unlocked bij. Je leert door de ogen van de klant te kijken en te ervaren wat het product of de service voor de klant betekent. Dat doet Business Unlocked door met de organisatie mee te denken. Door de organisatie een spiegel voor te houden. Door samen te sparren. Met als doel: jouw verbinding met jouw klant.

 

 

 

Deel met klanten

 

 

 

Geef klanten het gevoel deelgenoot te zijn van wat er gebeurt met zijn of haar wensen en verzoeken. Met inzicht in het leveringsproces creëer je betrokken klanten, die graag bij je willen blijven. En openheid kun je alleen geven als de processen goed in elkaar zitten. Weet je zelf wat de klanten kunnen verwachten en wanneer? Ben je – tijdig – op de hoogte van de feedback die klanten geven? Business Unlocked kijkt door de ogen van de klant en laat je ervaren hoe die naar de organisatie kijkt. Dat werkt als een spiegel. Samen gaan we sparren, om interne processen te optimaliseren. Met als doel: jouw verbinding met jouw klant.

René Gillijns

CIPP/E, CIPM

Volg mij op LinkedIn

Zo gaan we het doen

Het begint met eerst goed luisteren en kijken. Begrijpen waar het in de kern over gaat. Maar dan ook snel aan de slag. Vaststellen wat op korte termijn moet gaan gebeuren en zorgen dat het gebeurt. Dat doe je niet alleen. Business Unlocked steekt zelf ook de handen uit de mouwen. Pragmatische planning, mobilisatie van mensen en middelen, onderbouwen waar nodig en vooral: dóen.

Om in beeld te brengen waar de gaten en risico’s zitten, gebruiken we praktisch toepasbare hulpmiddelen. Maar ook door aansluiting bij ‘standaarden’, zoals data privacy (GDPR/AVG).

Daar blijft het niet bij. Het gaat immers om mensenwerk. Bewustzijn is het halve werk. Bewust en zorgvuldig omgaan met klanten en hun informatie. En, en als we toch bezig zijn: ook zorgvuldig omgaan met andere persoonlijke informatie binnen de organisatie.

CONTACT OPNEMEN